|
Chování spotřebitele při nákupu bavlněného spodního prádla
Lasáková, Luisa
Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním v oblasti nákupu bavlněného spodního prádla. Cílem práce bylo zjistit, jaké je povědomí o této problematice hlavně mezi českými a slovenskými spotřebiteli, zároveň identifikovat problémy spojené s nákupem bavlněného spodního prádla, ochotu nákupu a znalosti v dané oblasti. Pro naplnění cíle je využito kvantitativního výzkumu v podobě dotazníkového šetření (N = 212), a kvalitativního výzkumu (N = 38) skládající se z eye-trackingového výzkumu a hloubkového rozhovoru. Význam se klade především na preferenci barev, umístění certifikační infografiky, složení materiálu a cenu. Na základě výsledků jsou v závěru uvedeny doporučení pro prodejce spodního prádla z organické bavlny.
|
|
Fairtradová bavlna na českém trhu
FUČÍKOVÁ, Michaela
Teoretická část se zabývá vysvětlením systému fair trade, pěstováním a produkcí organické a fairtradové bavlny. Dále jsou zde popsány standardy pro organizace malých pěstitelů fair trade bavlny a fair trade textilní standard. Také jsou zde prezentováni někteří čeští výrobci organické bavlny. Praktická část obsahuje výsledky dotazníkového šetření, které ukazují postoje spotřebitelů k fairtradové a k organické bavlně. Dále je zde analyzována nabídka fairtradové a organické bavlny ve vybraných obchodních řetězcích a navržena doporučení.
|
|
Analýza oděvního a textilního průmyslu a předpověď nových trendů a modelů pro více udržitelný, ekologický a etický výrobní proces.
Hoang Vinh, Hien ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Nárůst mezinarodních obchodu vede k mnoha ekologickým, sociálním a etickým problémům včetně poškození životního prostředí. Hlavním cílem většiny průmyslových odvětví je vytvořit udržitelný, ekologický a etický výrobní proces. Z vynaložených prostředků zákazníků je zřejmý zájem o ekologické výrobky. Oděvní a textilní průmysl je jako jeden z největších světových ekonomických zdrojů také jedním z nejvýraznějších znečišťovatelů životního prostředí (půda, jezera, řeky a vzduch). V současnosti začalo mnoho módních návrhářů nabízet výrobky s nižší zátěží pro životní prostředí. Tento nový fenomén může změnit směr světového módního průmyslu. Cílem práce je zjistit skutečnou poptávku po ekologických výrobcích a jejich vliv na tradiční technologie výroby oděvů. Pro popis odbytových trhů byly vybrány tři oblasti (US a EU (UK)) a pro charakterizaci výrobního prostředí byla zvolena Čína. Pro podrobnou analýzu výrobních procesů a ekologického složení byl zvolen zvláštní druh oděvu -- riflové džíny. Primární a sekundární postupy výzkumu zachycují celkový pohled na tento fenomén. Výsledky prokázaly nejvyšší dopad na nákupní chování zákazníka a jeho životní styl. Novým trendem v oděvním průmyslu je přebudování tradičního obchodního modelu. Přední značky džínového odvětví módního průmyslu, jako je Levi's Strauss, je implementují do dlouhodobé strategie firmy.
|